onsdag 1 september 2010

US and A

Tänkte att kanske var dags för mig att börja blogga. Jag är ju trots allt i staterna för första gången och kommer stanna här ett helt år! Mycket har hunnit hända sedan jag lämnade Sverige för ca en och en halv vecka sedan. Det känns dock verkligen inte som om jag bara varit borta så lite tid eftersom jag har upplevt så himla mycket nytt!

Min resa hit började väl egentligen redan i höstas då jag sökte in som Au-Pair till STS. Det tog rätt lång tid för mig att komma iväg i och med att jag inte hade mitt körkort när jag sökte. Men nu är jag äntligen här iallafall!
Resan hit var låååång och jag fick stressa för att hinna med mitt connecting flight i München! Men till slut kom jag iallafall fram till hotellet i New Jersey där vi blev indelade i grupper och fick veta hur vi skulle bo. Övertrött släpade jag mig upp på rummet och kastade mig i sängen så snabbt jag bara kunde. Nästa morgon fick vi wakeupcall redan kl 6, men mer om det i nästa inlägg!...

Så här såg vårt hotellrum på Hilton i New Jersey ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar