söndag 5 september 2010

Downtown

Idag fick jag äntligen träffa lite Svenskar här i Chi-town! Jag mötte upp Malin och My efter att vi sprungit runt och letat efter varandra i mer än en timme. Vi gick runt och kollade i affärer och det blev lite shopping på Victorias Secret samt lite sightseeing eftersom de andra inte hunnit se "Bönan" ännu. Efter det tog jag bussen hem och åt middag med min värdfamilj. Det blev grillad lax vilket var mycket gott :P Sen satt jag och pratade med min värdmamma i flera timmar vilket verkligen behövdes. Var ju tvungen att få reda på hur man skaffar social security number, bankkonto m.m. Så allt som allt har det varit en väldigt bra dag och just nu har jag faktiskt inte speciellt mycket hemlängtan. Vissa dagar är det nästan outhärdligt och vissa går det lättare. Man vänjer sig väl helt enkelt vid att vara borta. När det blir jobbigt får man helt enkelt tänka på anledningarna till att man åkte hit från första början och det gör det faktiskt lite lättare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar